وبلاگ ها

دبی فورد نویسنده ی پرطرفدار روانشناسی شخصیت

دبی فورد

درباره ی دبی فورد :

 

بیوگرافی :

 

دبی فورد (۱ اکتبر ۱۹۵۵ – ۱۷ فوریه ۲۰۱۳) نویسنده، مربی، مدرس و معلم آمریکایی بود که بیشتر به خاطر کتاب پرفروش نیویورک تایمز، سمت تاریک تعقیب کنندگان نور (۱۹۹۸) شناخته شد.

دبی فورد، مدرک خود را در رشته روان‌شناسی و در شاخه مطالعات شهودی از دانشگاه جان. اف. کندی اخذ کرد و در سال ۲۰۰۱ نایل به دریافت جایزه بهترین استاد سال برای نقش برجسته و تلاش‌هایش در زمینه روان‌شناسی و عرفان گردید. او در سال ۲۰۰۳ از دانشگاه امرسون و در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه جان. اف. کندی مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد.

دبی فورد، یک معتاد سابق مواد مخدر که کتاب‌های محبوب خود کمکی او، از جمله کتاب پرفروش «طرف تاریکی تعقیب‌کنندگان نور»، مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند، روز یکشنبه در خانه‌اش در سن دیگو درگذشت. او ۵۷ سال داشت.

مرگ او در نامه ای توسط خواهرش آریل فورد در وب سایت او منتشر شد که گفت خانم فورد چندین سال پیش تشخیص سرطان داده بود.

سخنران انگیزشی و نویسنده دیپاک چوپرا، که سال ها با هر دو خواهر کار می کرد، در پستی گفت که دبی فورد به شکل نادری از سارکوم مبتلا بود.

خانم فورد اغلب مبارزه خود را با سوء مصرف مواد در دوران نوجوانی و جوانی در فلوریدا جنوبی توصیف می‌کرد که با طلاق والدینش و این احساس که او انتظارات آنها را برآورده نکرده بود، سر و کار داشت.

دبی فورد

سبک نوشتار دبی فورد:

 

این نویسنده و روانشناس موفق (دبی فورد) تلاش کرده است با استناد بر روانشناسی مدرن و دستورالعمل‌های معنوی به نوشتن  کتاب‌های خود اقدام کند.

به همین دلیل است که خوانندگان به‌سرعت جذب نوشته‌های او می شوند.

و با رعایت آن‌ها تأثیراتی شگرف را در زندگی خود تجربه می‌کنند.

اغلب خوانندگان آثار دبی فورد اعتمادبه‌نفس واقعی‌شان را که بعد از گذراندن شرایط سخت زندگی ازدست‌داده‌اند، می‌توانند احیا نموده و با این رویکرد، سرشار از حس خوب زندگی شوند.

او مسیر خود را با نگارش هشت کتاب دیگر ادامه داد، جدایی معنوی، چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند، پاک‌سازی آگاهی:

برنامه‌ای در بیست و یک روز برای ارتباط با مقصود جان، بیش از ۱ میلیون نسخه به فروش رفت و به ۳۲ زبان زنده دنیا ترجمه گردید.
او کارگاه‌های آموزشی «فرآورش سایه» را به میزبانی رادیو و تلویزیون برگزار نمودو نیز «مؤسسه تحول آموزشی فورد» را تأسیس نمود.

دبی فورد

آثار دبی فورد:

 

  • راز سایه
  • جدایی معنوی
  • سوال‌های درست
  • بهترین سال زندگی شما
  • چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
  • نیمه ی تاریک وجود
  • پاکسازی ضمیر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *