وبلاگ ها

درباره ی دسته ی رمان های خارجی

رمان های خارجی

رمان های خارجی :

 

رمان یک اثر نسبتا طولانی است که به نثر نوشته می شود و به صورت کتاب منتشر می شود. وقتی می خواهیم کتابی ( رمان خارجی ) خریداری کنیم، حتما در اولین مرحله این پرسش ها برای ما پیش آمده که چه کتابی بخرم؟ از چه نویسنده ای؟

رمان، آثاری است که همانند فیلم ، تئاتر یا موسیقی نیست، رمان جایی برای ماندن است و ما را تا حدودی در سفری همراهی می کند که سفر برای علاقمندان به ادبیات شیرین است.

 

رمان خارجی

جادوی کتاب

 

ویژگی :

 

بزرگترین ویژگی رمان ها این است که ما را بدون هیچ واسطه بدون هیچ دلایل عقلانی و حتی منطقی ما را با مسائل های وجودی رو به رو می کند.

رمان احساسات را در ما ایجاد می کند و باعث بروز پیدا کردن آنها می شود. رمان دو کار را انجام می دهد، رمان اثر نویسنده است و از طرف دیگر تخیل را در ذهن خواننده ایجاد می کند به همین دلیل باعث می شود که به قدرت تخیل بهبود بخشد.

پس خواندن رمان باعث می شود آن چیزی را که می خوانیم، چون مجبور به تصور هستیم و حتی آن را به تصویر می کشیم، به تقویت قدرت تخیل ما کمک کند . رمان به ما معنای عشق، فرهنگ های مختلف ، صبر، شخصیت و… را یاد می دهد. ما برای اخلاقی زیستن نیاز داریم خودمان را در جای دیگری قرار دهیم پس می تواند به اخلاقی زیستن ما کمک کند.

 

رمان خارجی

 

فواید خواندن رمان :

 

شاید از دیدن کسی که رمان می خواند تعجب کنید. ولی در حقیقیت رمان خواندن فوایدی دارد.

محققانی که درباره ی اثرات ادبیات بر روی ما مطالعه کردند آنها به این نتیجه رسیدند رمان هم مثل هر چیز دیگری تمرین و تمرکز بر روی یک موضوع توانایی ما را در آن موضوع تقویت می کند بنابراین هر چه داستان بخوانیم، بیشتر متوجه می شویم ، بیشتر می فهمیم که دیگران چه فکری میکنند و چطور به این فکر رسیده اند.

اگر تلاش می کنید تا انسان بهتر و مهربان تر باشید که به نسبت اطراف خود حساس تر باشد و نسبت به احساساتتان خود آگاهی داشته باشد، حتما رمان بخوانید.

 

رمان های کلاسیک خارجی

 

کلاسیک یک مکتب ادبی است که نام آن از غرب به ظهور رسیده است، شکل  گرفته و به تمام دنیا رسیده است. ادبیاتی که در آن تعادل، کمال، تقلید از پیشینیان، آموزندگی، وضوح، حقیقت نمایی، ایجاز، طبیعت، عقل گرایی، برازندگی و وحدت زمان، مکان و موضوع عناصر تشکیل دهنده آثار آن است. این آثار، از گذشت زمان مستقل هستند و باگذشت زمان قدیمی نمی شوند. نقش پررنگ ادبیات کلاسیک در به وجودآمدن دنیای هرکدام از ما، انکار نشدنی است.

 

 

رمان خارجی

رمان های مدرن

 

ادبیات نوگرا یا ادبیات مدرن، در اواخرقرن ۱۹ میلادی و اوایل سده بیستم در اروپا و آمریکای شمالی ریشه دارد و خصوصیت اصلی اش، شکستن آگاهانه روش های سنتی نوشتن، هم در شعر و هم در داستان است. این حرکت ادبی، به شکل آگاهانه حالت های سنتی را از میان میبرد وشکل جدیدی را برای بیان احساسات انتخاب کرد.

وحشت از جنگ جهانی اول، پیش فرض های غالب در مورد جامعه را در ذهن نوگرایان زنده کرد. نوگرایان، از میان همه با کسانی همچون زیگموند فروید و کارل مارکس که عقلانیت ذهن بشر را به چالش می کشیدند، هم داستان شده و از آنان، تأثیر گرفته.

 

در اینجا به معرفی رمان های پرطرفدار می پردازیم :

 

 

 درباره ی رمان کتابخانه ی نیمه شب :

 

کتابخانه ی نیمه شب

کتاب کتابخانه ی نیمه شب

 

کتابخانه ی نیمه شب اثری از مت هیگ است که او شما را به این فکر فرو می برد که اگر زندگی دیگری داشتید چه روزگاری در پیش داشتید. نویسنده با نوشتن این کتاب به شما تاکید می کند که نباید تاثیری که دیگران بر روی ما می گذارند از آن ها بگذریم. هر چیزی که زندگی اتفاق می افتد اعم از اتفاق کوچیک یا بزرگ مهم است. باید به تک تک لحظات زندگی فکر کنیم و آن را برای خود تحلیل کنیم تا مانع خوشبختی ما نشود.

 

بخشی از کتاب :

 

انگار واقعا مرده بودم و کسی من و نمی دید ، هر چقدر فریاد می کشیدم هیچکس نمی شنید.. پس به زندگی پایان دادم اما…

از بد شانسیم نمردم و چشمامو یه جای عجیب باز کردم.. توی یه کتابخونه ، جایی بین مرگ و زندگی!

یه کتابخونه که تا بی نهایت کتاب داشت ، تک تک کتاباش زندگی من بودن، با اتفاق ها و سرنوشت های متفاوت..

من این انتخاب داشتم که زندگی الانم و با زندگی جدیدی عوض کنم.بهم گفتن باید قبل از نابود شدن کتابخونه زندگی ای رو از توی کتابا پیدا کنم که توش خوشحال باشم و خودم و نکشم ..

چطور از بین این همه کتاب اینکارو کنم؟

 

درباره ی رمان عاشقانه من پیش از تو :

 

من پیش از تو

کتاب من پیش از تو

 

عشق نیرویی است که شما را به انجام کار های غیرعادی و شگفت وامی دارد. در واقع این احساسات هستند که انسان را به پایین ترین با بالاترین نقطه می رسانند. عشق هم به خاطر اینکه از متعالی ترین احساسات به شمار می رود، جز جالب ترین موضوعات برای نگارش هم محسوب می شود. من پیش از تو کتابی است که بی وقفه باید آن را خواند.

 

 بخشی از کتاب :

 

دو هفته از آمدن من به آن خانه می گذشت. کم کم داشتم متوجه کارم می شدم. هر صبح رأس ساعت هشت وارد گرنتاهاوس می شدم و با یک سلام بلند حضورم را اعلام می کردم. نیتان بعد از عوض کردن لباس های ویل و کمک به او، پیش من آمد . در مورد دارو و حال و هوای آن روز ویل، هر چه که لازم بود را به من می گفت. من هم با دقت به صحبت های او گوش می دادم و…

 

برخی از رمان های مشهور که همه آنها را می شناسند:

 

  • عشق سال های وبا
  • بیگانه
  • من پیش از تو ، پس از تو
  • عقاید یک دلقک
  • ناطور دشت
  • جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند
  • جنس ضعیف
  • شهر خرس ها
  • قمار باز
  • چشمان تاریکی
  • غرور و تعصب
  • کوری
  • بینایی
  • تهوع
  • جاناتان مرغ دریایی
  • جنگ و صلح
  • جنایت و مکافات
  • قلعه حیوانات
  • کافکا در کرانه
  • مرشد و مارگاریتا

 

نتیجه :

 

با وجود تمام ادعاهایی که در مورد کتاب خواندن وجود دارد، یکی از آن ها کاملا درست است و نمی توان از آن گذشت . غرق شدن در یک رمان عالی یکی از لذت بخش ترین و جذاب ترین لذت های زندگی است. رضایت از شغل همیشگی نیست.

اما همیشه می توانید مسحور جادوی قدرتمند ادبیات شوید و به آن تکیه کنید تا به دنیایی متفاوت و جالب بروید. از اتاق های نقاشی شده داستان جین آستن تا برج های بسیار بلند داستان ۱۹۸۴ نوشته جورج اورول، بهترین رمان ها، تاثیری منحصربه فرد بر روی روح و ذهنتان می گذارند. آن ها با قلب و ذهنتان صحبت می کنند . رمان ها به شما در مورد تاریخ دنیایمان، احتمالات در آینده و اساس روحمان، نکاتی را می آموزند که جای دیگر پیدا نمی کنید.

 

از کتاب های رمان ما از طریق این لینک دیدن فرمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *