وبلاگ ها

کتاب های مثبت و انگیزشی

کتاب های مثبت و انگیزشی

کتاب های مثبت و انگیزشی:

 

زندگی پستی و بلندی زیاد دارد. باید بپذیریم که در مسیر رسیدن به اهداف خود گاهی با چالش مواجه می‌شویم. اینجاست که دسترسی به منابع الهام‌بخش و تاثیر گذار اهمیت پیدا می‌کند. کتاب های مثبت و انگیزشی یکی از این منابع تأثیر گذار هستند که کمک می کنند در مسیر چالش ها راه درست را پیدا کنیم.

با انگیزه و امید کارها انجام پذیر می شود. این کتاب‌ها شما را تشویق می‌کنند که نقاط قوت و ضعفتان را شناسایی کنید و راهی برای تغییر خودتان پیدا کنید و سپس قدم در مسیرهای پیش‌بینی‌ناپذیر بگذارید. خودآگاهی وشناخت خویشتن نقش مهمی در موفقیت دارد و این کتاب‌ها به شما در درک این موضوع و شناسایی عامل انگیزش‌تان کمک می‌کنند. با ما همراه باشید.

مثبت و انگیزشی

طراح و برنامه نویس سمت کاربر و سمت سرور آشنایی با هشت زبان برنامه نویسی

تلنگر به خود با کتاب های مثبت و انگیزشی :

 

در زندگی تک تک ما زمان هایی وجود دارد که احساس می کنیم انرژیمان تحلیل رفته و نیاز به تلنگری از جنس الهام، امید و تشویق داریم.

این جرقه امید در ساده ترین رخدادهای زندگی روزمره ی و بی صبرانه منتظر است تا در یک لحظه دنیای ما را زیر و رو کند و ما گاه با شنیدن زمزمه آهنگی توسط یک رهگذر، سخنرانی که در رسانه پخش می شود یا حتی خواندن کتابی که به صورت اتفاقی به دستمان رسیده می توانیم بزرگ ترین قدم های زندگی خود را برداریم.

 

مثبت محبوب:

 

این‌ روزها کتاب‌ درباره انرژی مثبت بسیار محبوب و پرطرفدار  است . این کتاب‌ها انگیزه‌ دهنده و الهام‌بخش هستند؛ بنابراین می‌توانند ذهنیت انسان‌ها را از منفی به مثبت تغییر دهند.

بیشتر افرادی که در پی بهتر کردن زندگی خود هستند و می خواهند، پیشرفت کنند و به هدف های خود برسند، جذب چنین کتاب‌هایی می‌شوند.

برای داشتن انرژی مثبت، باید افکار منفی را کنترل کنید. شاید عجیب به نظر برسد؛ اما منفی بودن و فکر کردن به افکار منفی آسان‌تر است و به تلاش کمتری نیاز دارد. مردم معمولا با ذهنیت مثبت به دنیا نمی‌آیند.

منفی‌گرایی در محیط اطراف بسیار وجود دارد و به نظر می‌رسد رسانه‌ها بر اخبار منفی تاکید دارند؛ زیرا این اخبار جذاب‌تر هستند. بسیاری با مشکلات و موانع روبرو می‌شوند و دوست دارند روی آنها متمرکز و در نتیجه تأثیر آنها را به حداکثر برسانند.

زمان آن است با افکار منفی و افسردگی مقابله کرده و به سمت مثبت محبوب حرکت کنیم و در این راه از کتاب های مثبت و انگیزشی کمک بگیریم.

 

فواید کتاب های انگیزشی از دیدگاه روانشناسی:

 

  1. تقویت خودباوری: یکی از اصلی ترین تأثیرهایی که کتاب های مثبت و انگیزشی روی انسان می‌گذارند، تقویت خودباوری است. در صورتی که خودباوری انسان تشویق و پرورش یابد و او بتواند به توانمندی‎‌های خود ایمان داشته باشد، دیگر هیچ عاملی نمی‌تواند  جلوی رشد و پیشرفت او را بگیرد.
  2. تشویق به عمل: بعضی از متخصصان و کارشناسان این اعتقاد را دارند که کتاب‌های مثبت و انگیزشی پر از حرف‌های زیبا و جذاب نیست و هیچ اثری از عمل و اقدام در آن‌ها نیست. این صحبت واقعاً غیرمنصفانه است؛ زیرا معمولاً کتاب‌های انگیزشی پر از مثال‌ها و نتایج مطالعات روان‌شناسی است و افراد را با تمام وجود به سوی اقدام و عمل فرامی‌خواند.
  3. تغییر نگرش: یکی از نتایج مهمی که مطالعه بهترین کتاب های انگیزشی برای انسان دارد، تغییر نگرش است. فرد زمانی به موفقیت می‌رسد و زندگی‌اش تغییر می‌کند که طرز نگاه به دنیا و زندگی تغییر کند.
  4. مثبت اندیشی: گاهی در این زندگی تفاوت داشتن خیلی مهم است. در حال حاضر دردوره ای از زمان به سر می‌بریم که همه در ناامیدی و منفی‌نگری به سر می‌برند. پس ما وقتی می‌توانیم موفق شویم که فکر مثبت داشته باشیم. مثبت اندیشی به معنای چشم بستن روی شکست‌ها نیست؛ بلکه به این معنا است که شکست‌ها را به عنوان عاملی برای موفقیت فرض کنیم.

پدر پولدار پدر بی پول

فواید کلی کتاب های مثبت و انگیزشی:

 

کسب علم و دانش و افزایش آگاهی

یکی از دلایل خواندن کتاب مثبت و انگیزشی این است که می‌توانیم از این راه  آگاهی خود را بیشتر کنیم. وقتی دانش  و آگاهی ما در یک حوزه بیشتر شود، مسلماً می‌توانیم نقش بهتر و موثرتری در آن زمینه داشته باشیم و کمک بیشتری به رشد و پیشرفت خودمان و دیگران بکنیم. از طرفی کتاب‌ها منبعی غنی و سرشار از اطلاعات هستند که با مطالعه آن‌ها می‌توانیم درس‌ها و تجارب زیادی در زمینه‌های مختلف زندگی به دست آوریم. حتی مطالعه رمان هم خیلی مفید و موثر است.

افزایش انگیزه در زندگی و کسب و کار

یکی از نقش‌ها و فواید مهم مطالعه کتاب مثبت و انگیزشی برای زندگی و کسب و کار این است که انگیزه ما را برای بهتر شدن، رشد کردن، صعود کردن، مفید واقع شدن و کمک کردن به دیگران بیشتر می‌‎کند. هیچ چیز به اندازه کتاب نمی‌تواند زندگی انسان را متحول کند و تأثیر مثبت روی آدمی بگذارد.

این کتاب‌ها تأثیر زیادی بر انگیزه ما می‌گذارد و خواندن یک صفحه از این کتاب‌ها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. سعی کنید آثار نویسندگان کتاب‌های انگیزشی خوب مانند دارن هاردی، جیم ران و ناپلئون هیل را مطالعه کنید.

کاهش دادن استرس و اضطراب

خواندن کتاب مثبت و انگیزشی در کنار تمام مزایایی که دارد  می‌‎تواند استرس و اضطراب ما را تا حد زیادی کاهش و آرامش ما را به شکل ملموسی افزایش دهد. برخی از روان‌شناسان و متخصصان به مراجعه کنندگان و عموم جامعه پیشنهاد می‌کنند که برای کاهش استرس و اضطراب خود روزانه مطالعه کنند.

برخی از روان‌شناسان برای درمان برخی از بیماری‌ها و اختلال‌های روانی مانند استرس و اضطراب کتاب‌درمانی را پیشنهاد می کنند. پژوهش‌ها و مطالعات میدانی نشان می‌دهد که تأثیر مطالعه کتاب روی آرامش و کاهش استرس خیلی بیشتر از پیاده‌روی یا گوش‌دادن به موسیقی است.

 

مثبت و انگیزشی

برخی آثار و کتاب های پرفروش مثبت و انگیزشی :

 

  • اثر مرکب
  • انسان در جست و جوی معنا
  • نیمه ی تاریک وجود
  • باشگاه پنج صبحی ها
  • کیمیاگر
  • نگرش یعنی همه چیز
  • پدرپولدار پدر بی پول
  • بنویس تا اتفاق بیافتد
  • بیندیشید و ثروتمند شوید
  • چهار اثر فلورانس اسکاول شین
  • قدرت عادت

 

نتیجه گیری ما درباره ی موضوع محبوب مثبت و انگیزشی:

 

زندگی لحظات سخت و دشوار بسیاری دارد و نمی شود از انسان انتظار داشت که بتواند در هر شرایطی انگیزه و قدرت روحی خود را حفظ کند. کتاب های مثبت و انگیزشی نیروی کمکی انسان هستند در لحظه هایی که دیگر حتی یک‌قدم نیز توان جلو رفتن ندارد.

داستان‌ها و راه‌حل‌های کتاب‌های انگیزشی یک‌بار دیگر این فرصت را به انسان می‌دهد تا با دید باز تر نسبت به راه و روش زندگی خود، مسیر‌های جدیدی را پیش روی خود باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *